شنیده ها

اخبار ایران و جهان

شنیده ها

اخبار ایران و جهان


طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

شنیده ها: طی چند روز گذشته انتشار اخباری در رابطه با یک معلم مرد ۵۵ ساله در شهرستان فردوس که تعدادی دختربچه محصل در مقاطع تحصیلی پایین را مورد آزار و اذیت قرار داده است و با سوءاستفاده از کلاس‌های خصوصی، تصاویر و فیلم‌های مستهجن برای کودکان پخش و آن‌ها را مورد آزار قرار می‌داد، خبرساز شده است.

خانواده‌های کودکان با اعتماد به ظاهر و رفتار فریبنده «م.د»، فرزندان خود را به کلاس‌های وی می‌فرستادند . خمودگی، گوشه‌نشینی و گریه‌های شبانه برخی از این دانش‌آموزان و ترس و واهمه آن‌ها از هم‌کلامی با دیگران، شک خانواده‌ها را برانگیخت و پیگیری‌های برخی والدین پرده از این راز مخوف برداشت اما ترس از آبرو و نگرانی از تهدیدهای م. د، خانواده‌ها را وادار به سکوت کرد. شکایت تعدادی از خانواده‌ها، پای م.د را - که گویا در گذشته نیز سوابقی از آزار جنسی داشته- را به دادگاه باز کرد و حدود یک ماه و نیم قبل، پرونده‌ای برای رسیدگی به شکایت خانواده‌ها باز شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۰۱ ، ۲۰:۵۴
شنیده ها

شنیده ها: تصاویر گویای همه‌چیز است. دوربین‌ها به‌سوی زنی مستأصل است که جلوی ون بزرگ و سبز و سفید گشت ارشاد ایستاده و از اعماق سینه‌اش فریاد می‌زند: دخترم مریضه... این جمله از سوی زن چندین بار تکرار می‌شود و انبوهی از مردم نظاره‌گر این معرکه هستند و ماشینی که بی‌تفاوت به ضجه‌های زنی که دستانش را جلوی ماشین گرفته و از آن آویزان است، به آرامی شروع به حرکت می‌کند و از کادر خارج می‌شود و ضجه‌های زن تبدیل به ناله‌های آرامی می‌شود.

حالا در بیشتر صفحات مجازی می‌شود این تصویر تلخ را دید. تصویری تلخ که باید در کنار تصاویری گذاشت که این‌روزها در حوزه حجاب منتشر می‌شود. تصاویری از درگیری آدم‌ها با یکدیگر بر سر موضوعی که بر سرش اتفاق نظر ندارند. یک عده در این تصاویر تماشاچی معرکه هستند؛ معرکه‌ای که به نظر می‌رسد هیچ تلاشی برای سر‌و‌سامان‌دادن به آن وجود ندارد. مسئله‌ای که جامعه‌شناسان و فعالان حوزه زنان از همان ابتدای آغاز به کار گشت ارشاد درباره‌اش هشدار داده بودند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۰۱ ، ۱۲:۲۹
شنیده ها

محمدرضا محبوب فر: اعتراض ‌ها به خشک شدن دریاچه ارومیه طی چند روز گذشته آغاز شده است. مردم شهرهای ارومیه و نقده و براساس خبرهای منتشرشده، شهرهای تبریز و اردبیل عصر شنبه ۲۵ تیر، در اعتراض به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه، به خیابان ‌ها آمدند و علیه سیاست ‌ها و اقدام‌ های مقامات جمهوری اسلامی که به خشک شدن بخش وسیعی از این دریاچه منجر شده است، شعار دادند.

در این تجمع شعارهایی به زبان ترکی با مضمون «دریاچه ارومیه جان می ‌دهد، مجلس به قتل آن فرمان می ‌دهد» و «آذربایجان بیدار است، دریاچه ارومیه تشنه است» سرداده شد. بر اساس گزارش‌ های منتشر شده، نیروهای انتظامی به جای دفاع از مردم معترض و حیثیت دریاچه ارومیه، در محل حضور پیدا می کنند و به بازداشت چند تن از معترضان می پردازند. البته فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی در جریان این تظاهرات از شناسایی و دستگیری اشراری خبر داده است که قصد تخریب اموال عمومی و برهم زدن امنیت مردم را داشته اند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۰۱ ، ۱۴:۳۸
شنیده ها

محمدرضا محبوب فر: امروز برای چندمین بار روز بدون فوتی کرونا در کشور ثبت گردید. این خبر در حالی از سوی وزارت بهداشت و درمان منتشر شد که تهران در صدر جدول آمار فوتی‌ های کرونا قرار داشت. گزارش رسانه ها در ایران حاکی است که موارد بستری و سرپایی در روزهای اخیر طی هفته جاری، سه برابر شده است. تعداد موارد فوتی کرونا مثبت نیز از ۱۴ نفر در هفته آخر خرداد به ۲۰ نفر در هفته اول تیر رسیده است. در هفته گذشته ۱۰ استان شاهد افزایش تعداد بیماران بستری بوده ‌اند. استان‌ های تهران، کرمان، خوزستان، اصفهان و هرمزگان بیشترین افزایش بستری‌ ها را داشته ‌اند، که در میان استان‌ ها تهران بیشترین موارد فوتی را ثبت کرده است. در هفته گذشته ۹۸ نفر از بیماران با تست مثبت کرونا در بیمارستان ‌های استان تهران بستری شده و ۸ نفر فوت کرده ‌اند.

نسبت به خیزش مجدد کرونا در کشور البته بارها به مسوولان وزارت بهداشت و درمان هشدار داده شده بود، اما متاسفانه همچنان درخصوص بیماری، عادی انگاری شد و برای چندمین بار تعلل صورت گرفت. خبرها از سطح شهرهای کشور حاکی است که علیرغم افزایش دوباره موارد بیماری، ممنوعیت ها‌ و محدودیت‌ های کرونا اعلام نمی شود و ستاد دولتی کرونا نیز تنها بسنده به اطلاعیه های روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان می کند و درباره نقض پروتکل های بهداشتی بیماری در محیط های سربسته از جمله ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و در بسیاری از محل هایی که تجمعات و ازدحام جمعیت در آن موج می زند سکوت اختیار کرده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۰۱ ، ۱۷:۰۰
شنیده ها