شنیده ها

اخبار ایران و جهان

شنیده ها

اخبار ایران و جهان


طبقه بندی موضوعی

دغدغه‌های میراثی خط دوم متروی اصفهان

سه شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰ ب.ظ

شنیده ها: مدیرعامل قطار شهری اصفهان با اشاره به خط دوی متروی اصفهان گفت: خط دو مصوبه قطعی برای اجرا ندارد و تا اطمینان خاطر و رفع دغدغه‌های رییس جمهور و سازمان میراث فرهنگی، عملیات اجرایی این خط آغاز نمی‌شود.

 

خط دو مترو اصفهان

 

به گزارش خبرنگار شنیده ها، محمد‌جواد شعرباف در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه خط دوم متروی اصفهان نیز به تصویب شورای عالی ترافیک کشور رسیده است، افزود: چندین مطالعات زمین‌شناسی در این خط صورت گرفته و تمام این کار‌ها زمان برده است و ما نمی‌توانیم این پروژه را بدون دلیل متوقف کنیم.

وی اظهار داشت: مسیر عبدالرزاق در این زمینه مطالعه شد که مباحث میراثی و بافت این محور به مراتب پیچیده‌تر از محور میدان امام (ره) بود، و تنها گزینه این است که میدان امام (ره) را دور بزنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: این سازمان به عنوان مجری این پروژه و شهرداری این حساسیت را دارد که کاری خلاف قاعده در راستای خط دوم متروی اصفهان انجام ندهیم.

شعرباف با بیان این که سازمان قطار شهری و شهرداری اصفهان توجه ویژه‌ای به آثار تاریخی اصفهان دارند و نیامده‌ایم مترو بسازیم و آثار تاریخی و میراث فرهنگی شهر را تخریب کنیم.

وی با اشاره به هزینه نیم میلیارد تومانی این سازمان در حوزه مرتبط با میراث فرهنگی در سال‌های گذشته، افزود: هر بار در مسیر تونل‌های مترو به آثار تاریخی و موارد میراثی برمی‌خوریم، تمهیداتی می‌اندیشیم تا بدون خسارت عبور کنیم و یا به طورکلی مسیر را عوض می‌کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۰
شنیده ها