شنیده ها

اخبار ایران و جهان

شنیده ها

اخبار ایران و جهان


طبقه بندی موضوعی

۲۲ مطلب در شهریور ۱۴۰۲ ثبت شده است

شنیده ها: پدیده‌های جوی به سبب تأثیرگذاری بالا در چرخه تأمین مواد غذایی انسان‌ها، بخش کشاورزی را بیش‌از‌پیش تحت تأثیر قرار می‌دهند. کشور‌هایی که بخش کشاورزی در آن‌ها غالب است، با بروز پدیده‌هایی مانند ال‌نینو، از دست دادن درخور‌توجه منابع درآمدی و اشتغال را متحمل می‌شوند. به‌عنوان مثال در کشوری مانند اندونزی که در آن سهم بخش کشاورزی ۱۳ درصد از تولید ناخالص داخلی و ۳۲ درصد از مشاغل را تشکیل می‌دهد، ممکن است محصولاتی مانند برنج و روغن پالم تحت تأثیرات منفی ال‌نینو قرار گیرند.

جهش قیمت انرژی و غذا پس از جنگ روسیه و اوکراین باعث رکوردشکنی نرخ تورم در اروپا و آمریکا شد. هرچند پس از مدتی تعادل نسبی به بازار انرژی برگشت و اروپا و آمریکا توانستند نرخ تورم خود را نزولی کنند، اما اقتصاد‌های بزرگ جهان دوباره با چالش جدیدی در این زمینه روبه‌رو شده‌اند. در بازار انرژی کشور‌های نفتی به پرچم‌داری روسیه و عربستان به دنبال کاهش تولید و افزایش قیمت انرژی و در نتیجه افزایش درآمد خود هستند و در بازار مواد غذایی جهان با ناملایمتی‌های اقلیمی مواجه شده است. حالا بروز ال‌نینو، نگرانی‌هایی جدی برای تولیدکنندگان بزرگ محصولات کشاورزی و غذا پدید آورده و آن‌ها محدودیت‌های صادراتی برای خود وضع کرده‌اند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۰۲ ، ۰۶:۳۸
شنیده ها
شنیده ها: مجری یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های شبکه ایران اینترنشنال بیانیه‌ای منتشر کرده و استعفای خود از این شبکه خبر داده است. در همین حین فایل صوتی منتسب به او منتشر شده که نشان می‌دهد این فرد، مواضعی خلاف مواضع شبکه داشته است.
سیما ثابت مجری شبکه ایران اینترنشنال در روز‌های گذشته از استعفای خود و سامان رسول‌پور سردبیر ارشد سابق از این شبکه خبر داده و گفته «ناگزیر شدم بین کار در شرایطی خاص و کرامت انسانی، دومی را انتخاب کنم.» او از شرایط «عجیب و جدید» کار در واشنگتن بعد از انتقال شبکه از لندن به آمریکا حرف زده و گفته وضعیت کار در واشنگتن جوری بود که «ادامه کار برای تیم کوچک ما عملا غیرممکن بود.»
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۰۲ ، ۰۳:۲۹
شنیده ها

شنیده ها: موضوع "ذرت های آلوده " در سیلوی همدان چند هفته ای است مطرح شده است، وزیر جهاد کشاورزی گرچه در ابتدا کل خبر را تکذیب کرد ولی در ادامه در هیئت دولت ضمن تایید تلویحی ماجرا گفت که با حرارت می توان آن ها را به خوراک دام تبدیل کرد که کارشناسان تاکید دارند ذرت فاسد شده قابل فراوری برای خوراک دام هم نیست و اما در این میان یک سوال مهمتر هم مطرح است.

در پی وصول گزارشاتی مشخص شد که هزار تن ذرت در سیلوهای استان همدان فاسد شده اند و هزاران تن دیگر هم در آستانه آلودگی است. این مسئله مورد تایید مقامات محلی دولتی نیز قرار گرفته بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۰۲ ، ۰۵:۲۴
شنیده ها

شنیده ها: مشاور رئیس‌جمهوری گفت: باید مواظب نفوذی‌ها و فریب‌خوردگان باشیم تا مبادا سقیفه بنی‌ساعده‌ای دیگر تشکیل دهند، تا مبادا صلحی به زور به رهبرمان تحمیل شود و این نیازمند جهاد تبیین است.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، مشاور رئیس جمهوری و همزمان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع عزاداران ورامینی که به مناسبت سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در مسجد چهارده معصوم (ع) شهرستان ورامین گرد هم آمده بودند، گفت: ما بیش از چهل سال است که در معرض تهدید دشمنان هستیم و این ملت مقاومت کردند و قطعاً از مردم صدر اسلام بالاتر هستند، ولی باید مواظب نفوذی‌ها و فریب خوردگان باشیم تا مبادا سقیفه بنی ساعده‌ای دیگر تشکیل دهند، تا مبادا صلحی به زور به رهبرمان تحمیل شود و این نیازمند جهاد تبیین است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۰۲ ، ۰۰:۲۱
شنیده ها

شنیده ها: سرمایه‌گذار پروژه پرحاشیه پتروشیمی میانکاله که یکی از ابربدهکاران بانکی است، از علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شکایت کرده است.

سرمایه‌گذار پروژه پرحاشیه پتروشیمی میانکاله که یکی از ابربدهکاران بانکی است، از علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شکایت کرده است.
طبق گزارش خبرگزاری تسنیم، نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به این شکایت روز شنبه در شعبه ۱۰۶۰ مجتمع رسیدگی به جرایم کارکنان دولت دادگاه کیفری ۲ استان تهران برگزار شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۰۲ ، ۰۵:۵۹
شنیده ها

شنیده ها: سازمان هواپیمایی ایران از واردات ۶۰ فروند به کشور در دولت رئیسی خبر داده بود و به نظر می‌رسد هواپیما‌های آموزشی یاک روسی هم بخشی از این وارداتند. عدد دقیق تعداد یاک‌های وارداتی اعلام نشده اما دست‌کم تصویر دو فروند از آن‌ها منتشر شده است.

ارتش ایران از ورود «تعدادی» هواپیمای آموزشی «یاک ۱۳۰» روسی به ناوگان رزمی نیروی هوایی ارتش کشور و پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان خبر داده است. تصاویری از این هواپیما هم در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های نظامی از جمله تسنیم منتشر شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۰۲ ، ۰۷:۵۵
شنیده ها

شنیده ها: رحیمی جهان‌آبادی، نماینده مجلس با بیان اینکه هر سند و توافقی که قرار است امضا شود به سرنوشت برجام دچار نشود و منافعش به ملت، به کشور و نظام برسد، گفت: معتقدم یک جمع بسیار قلیل، اما تندرو در کشور حتی اگر ما نیت این افراد را پاک بدانیم، اما اقدامات‌شان در جهت براندازی است، وزارت اطلاعات وظیفه دارد این افراد را شناسایی و با این افراد مقابله کند.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: همه باید حمایت و کمک کنیم آن بلایی که سر برجام آمد و قربانی منافع جناحی شد تکرار نشود و هر سند و توافقی که قرار است انجام شود به سرنوشت برجام دچار نشود و منافعش به ملت و به کشور و نظام برسد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۰۲ ، ۰۴:۵۲
شنیده ها

شنیده ها: شهرام اتفاق، کارشناس و محقق محیط زیست و انرژی، چاره کار کشور را تغییر و اصلاح قانون اساسی کشور و برقراری حاکمیت قانون عنوان کرد.

چگونه جلوی رانت و فساد را در حیطه‌ی محیط زیست بگیریم؟ در فضایی که هر فعالیت محیط زیستی ظن دستگاه‌های امنیتی را برمی‌انگیزد، چگونه می‌توان فعالیت مفید و موثری داشت؟ اینها مهمترین سوال هایی بود که در این گفت‌و‌گو از شهرام اتفاق پرسیده شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۰۲ ، ۰۵:۴۸
شنیده ها

شنیده ها: به گزارش آسوشیتد پرس، «کاملا هریس»، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا نسبت به جانشینی رئیس کاخ سفید اعلام آمادگی کرد. وی طی مصاحبه‌ای با آسوشیتد پرس گفت که اگر «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا از سمت خود کناره‌گیری کند، آماده است که جای او را بگیرد.

هریس گفت: «جو بایدن مشکلی نخواهد داشت بنابراین این‌ها همش در حد فرضیه است.»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۰۲ ، ۰۰:۵۶
شنیده ها

ندا احمدی: گردشگری سلامت یا توریسم سلامت، به معنای سفرهایی است که افراد برای بهبود و حفظ سلامت خود انجام می‌دهند. این نوع گردشگری شامل مراجعه به مکان‌هایی است که به عنوان مقصد‌های سلامت شناخته می‌شوند، مانند روستاهای آب درمانی، کلینیک‌های تخصصی، مراکز آرامش و روانشناسی، مکان‌های طبیعی و غیره.

گردشگری سلامت به دلایل مختلفی انجام می‌شود، از جمله بهبود فیزیکی و روانی، تجربه رفع خستگی و استرس، درمان بیماری‌ها و مشکلات جسمانی، آشنایی با فرهنگ‌ها و روش‌های درمانی مختلف، و همچنین استفاده از منابع طبیعی و درمانی موجود در محل‌های مختلف جهان.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۰۲ ، ۲۰:۱۵
شنیده ها