شنیده ها

اخبار ایران و جهان

شنیده ها

اخبار ایران و جهان


طبقه بندی موضوعی

۲۴ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

شنیده ها: پس از آن که این جلسه رسانه‌ای شد مدیران شهری طبق معمول در مقام تکذیب برآمدند و مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران آخرین ضربه را به واقعیت زده و اعلام کرد که این ملک در پهنه گسلی قرار ندارد. این در حالی است که به استناد سامانه اطلاعات مکانی طرح تفصیلی شهر تهران و همچنین نقشه‌های گسل ارسالی مرکز تحقیقات راه و ساختمان وزارت راه ملک موصوف در متن اصلی گسل قرار دارد. با این حال اطلاعات ‌خلاف واقعی در این دوره از مدیریت معاونت شهرسازی و معماری به دست مدیران سطح ارائه می‌شود.

در روزهای اخیر سه بیل مکانیکی در محل هتل ۴۳ طبقه ولنجک بدون هیچ پروانه و مجوز قانونی به صورت نامحسوس شروع به کار کرده‌اند و تهران را در عمل انجام شده قرار دهند. پس از انتشار خبر به کارگیری دو بیل مکانیکی که در زمین هتل 43 طبقه ولنجک، یک بیل مکانیکی دیگر به آن اضافه شد، تا این پروژه با سرعت بیشتری پیش برود. ساخت این هتل در محله ولنجک در حالی انجام می‌شود که یک هتل با مجوز کمیسیون ماده 5 و در چارچوب ضوابط و مقررات در این محل و دقیقا روبروی مرکز خرید ولنجک در حال ساخت است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۰۲ ، ۰۷:۴۲
شنیده ها

شنیده ها: رییس فراکسیون کارگری مجلس گفت: دولت برخلاف قولش، تورم را مهار نکرده و قیمت ۱۴ قلم کالای اساسی بیش از ۴۰ درصد گران شده است.

عصر دوشنبه؛ ۲۲ آبان و ساعاتی بعد از جلسه غیررسمی نمایندگان کارگران با وزیر تعاون و فراکسیون کارگری مجلس، از علی بابایی کارنامی که ریاست این فراکسیون را برعهده دارد، می‌پرسم: «مجلس برای واداشتن دولت به ترمیم مزد کارگران چه کاری می‌خواهد انجام بدهد؟»

کارنامی می‌گوید: «مجلس نمی‌تواند کاری برای ترمیم مزد کارگران انجام دهد جز اینکه به دولت تذکر بدهد که جامعه هدف، در تنگنا‌های اقتصادی قرار گرفته و مزد، از ضروریات سفره مردم است.»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۰۲ ، ۰۵:۳۷
شنیده ها

شنیده ها: رئیس انجمن سردرد ایران با اعلام شیوع بالای سردرد در بین نوجوانان کشور، گفت: حدود ۱۴ درصد در جمعیت بزرگسالان در کشور به سردرد میگرنی مبتلا هستند.

به گزارش رکنا، از انجمن سردرد ایران، منصوره تقاء در حاشیه برگزاری اولین دوره آموزش پرستار متخصص سردرد که در بیمارستان سینای تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته پرستار متخصص سردرد عنوانی بسیار آشنا است و خدماتی که توسط این پرستاران ارائه می‌شود، بسیار گسترده است و بهره بسیار خوبی برای بیماران به همراه دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۰۲ ، ۰۱:۳۳
شنیده ها

شنیده ها: صادق زیباکلام گفت: «به نظرم بعید است در کلانشهر‌ها و شهرستان‌های بزرگ کسی در اسفندماه در انتخابات شرکت کند. فکر می‌کنم ریزش از سال ۹۸ نیز بیشتر خواهد بود. تاجایی که مطمئنم انتخابات مجلس امسال برای پرستو‌ها هم کم رونق است و دیگر مشتری چندانی ندارند».

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ این روز‌ها ردصلاحیت‌های هیات نظارت مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته و از اظهارنظر برخی از کارشناسان و نمایندگان اینطور برمی‌آید که دولت انتقام خود را از نمایندگان منتقد گرفته است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۰۲ ، ۰۰:۲۸
شنیده ها

شنیده ها: آنچه درباره هزینه سفر‌ها مورد گمانه زنی است، هزینه حمل و نقل و محل اقامت است. درباره سفر‌های خارجی نیز باید به این مهم توجه کرد که هزینه‌های دلاری و ارزی نیز مساله‌ای است که می‌تواند تفاوت جدی در هزینه سفر داخلی و خارجی در حوزه گردشگری را ایجاد کند و آنچه در بیشتر مواقع به عنوان تبلیغات و مقایسه ارقام بین سفر‌های داخلی و خارجی در منطقه بیان می‌شود، چندان درست نیست و مهم‌ترین فریب نیز شاید این باشد که درباره هزینه‌های جانبی، مدل پرواز و محل اقامت همه حقیقت به گردشگر گفته نمی‌شود.

این روز‌ها اینستاگرام یا تلگرام یا بسیاری از شبکه‌های اجتماعی را که باز می‌کنید پر شده است از انواع آگهی‌های سفر‌های پاییزی به کیش، مشهد، دبی، استانبول و ارمنستان؛ آگهی‌هایی که گاه حتی مقایسه‌های عجیبی بین سفر‌های خارجی و داخلی را پیش روی مخاطب قرار می‌دهند، مقایسه‌هایی که به طور قطع در ابعاد زیادی از آن اغراق شده و حتی با فریب همراه است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۰۲ ، ۰۷:۰۲
شنیده ها

شنیده ها: وزیر نیرو می‌گوید «حقابه ایران از هیرمند طبق معاهده در سال جاری رهاسازی شود»، اما سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرده که مقرر شده است تا رهاسازی آب به تالاب هامون «در صورت بارش» انجام شود. این‌ها خروجی‌های دیدار دو مقام بلندپایهٔ ایران با معاون رییس‌الوزرای طالبان در تهران است. دیدار‌هایی که اگرچه خبرگزاری دولت از این دیدار با عنوان «دیپلماسی محیط زیست، پیشتاز سیاست‌های دولت سیزدهم» یاد کرده است، اما در عمل، دو دو موضع کاملاً متفاوت از قول مسئولان ارشد سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو منتشر شده است.

سازمان حفاظت محیط زیست درباره دیدار روز گذشتهٔ «ملابرادر عبدالغنی»، معاون رییس‌الوزرای طالبان با «علی سلاجقه»، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران گزارش کرده است: «این دیدار درحالی صورت گرفت که هیئت افغانستانی به منظور مذاکرات اقتصادی به ایران سفر کرده‌اند، اما پیگیری‌های سازمان حفاظت محیط زیست دو کشور را برای کاهش آلام مردم طرفین مرزی خود درکنار هم به مذاکره کشاند.»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۰۲ ، ۱۹:۵۸
شنیده ها

شنیده ها: موضوع موتورسواری زنان در شهر هر چند وقت یکبار مورد مناقشه قرار میگیرد. این بار موضوع موتورسورای مانند تمام مناقشات زنان از پاییز سال گذشته و اعتراضات پس از درگذشت مهسا امنیتی، وارد سطح دیگری شده است؛ سطح مناقشه دائمی و روزمره همراه با انکار صورت مساله.

معضل ترافیک در شهر‌های بزرگ نظیر تهران ظاهرا هیچ راه حل مدیریتی ندارد و این شهروندانند که باید برای آرامش اعصابشان دنبال راهی برای حل این معضل بگردند. یکی از این راه‌حل‌ها موتورسیکلت یا دوچرخه است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۰۲ ، ۰۶:۵۵
شنیده ها

تینا رضاسلطانی: تورم عموماً به معنی افزایش غیرمتناسب سطح عمومی قیمت در نظر گرفته می‌شود. تورم، روند افزاینده و نامنظم افزایش قیمت‌ها در اقتصاد است.

هر چند بر پایهٔ نظریه‌های گوناگون، تعریف‌های متفاوتی از تورم ارائه می‌شود، اما، تمامی آن‌ها به روند افزآینده و نامنظم افزایش در قیمت‌ها اشاره دارند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۰۲ ، ۱۸:۳۲
شنیده ها

شنیده ها: رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی سازمان بهزیستی می گوید: وقتی فضای جامعه پذیرای معلولان نباشد وخیابان ها مناسب سازی نشده باشند به طور معمول، میزان حضور خود در جامعه را کاهش می‌دهند.

در چند ماده از قانون حمایت از معلولان به موضوع مناسب سازی و دسترس پذیری ابزارها و تجهیزات اشاره شده است اما مناسب سازی و دسترس پذیری که در قانون آمده به چه معنا است؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۰۲ ، ۰۵:۵۱
شنیده ها
شنیده ها: بیش از یک ماه از حمله حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر گذشته و تعداد تلفات غیرنظامیان در غزه به ۱۰ هزار نفر رسیده است. جهان نگران تشدید درگیری‌ها و بالاتر رفتن خسارات انسانی است و منطقه علاوه بر نگرانی‌های اخلاقی و انسانی باید نگران کشیده شدن دامن جنگ به سایر نقاط خاورمیانه هم باشد. در این بین یک سوال در ذهن همه وجود دارد؛ آیا حماس حجم خسارات و تلفات را پیش‌بینی نمی‌کرد؟ حماس با چه برنامه‌ای به اسرائیل حمله کرد؟

اینکه آیا حماس تلفات انسانی و تشدید دامنه جنگ به چیزی که اکنون در حال وقوع است را پیش‌بینی می کرده یا نه؟ چرا با وجود این پیش‌بینی دست به حمله پیش‌دستانه به اسرائیل زده است؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۰۲ ، ۰۰:۴۳
شنیده ها