شنیده ها

اخبار ایران و جهان

شنیده ها

اخبار ایران و جهان


طبقه بندی موضوعی

۲۰ مطلب در مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است

شنیده ها: کمال حسین‌پور گفت: من انگیزه خاص و بالایی را برای ساخت وسیع مسکن در کشور نمی‌بینم و کار هم خروجی ندارد. هرچه به مردم آمار مثبت بدهیم هم فایده‌ای ندارد، چون مردم خروجی را می‌بینند و باید لمس کنند که خانه‌دار شده‌اند.

یکی از وعده‌های پرزرق و برق دولت سیزدهم که بسیاری از مردم را به آینده امیدوار کرد، قول ساخت سالیانه چهار میلیون مسکن در چهار سال بود، وعده‌ای که با عبور نیمی از عمر دولت، بیش از همیشه در دل و ذهن مردم کمرنگ شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۰۲ ، ۰۲:۳۸
شنیده ها

شنیده ها: اسرائیل از ساعات اولیه انفجار در بیمارستانی در غزه مدعی شد که این اتفاق در نتیجه حمله آنها نبوده و سپس اسنادی را منتشر کرده تا ادعای خود را ثابت کند اما همزمان یک سناریوی دیگر را هم به صورت موازی مطرح کرده و آن دروغ خواندن ابعاد حادثه است.

شواهد نشان می دهد اسناد اسرائیل ساختگی است و سناریوی دوم، مقدمه پذیرش خطا از جانب اسرائیل است. رویداد۲۴ در این گزارش اسنادی که اسرائیل منتشر کرده را راستی‌آزمایی کرده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۰۲ ، ۰۰:۳۲
شنیده ها

شنیده ها: آلبرت بغزیان گفت: اینکه میزان سرمایه گذاری ایرانی ها در کشور امارات به بالای ۱۰۰ میلیارد دلار میلیارد دلار رسیده است، نشانگر چیزی جز این نیست که «ناامنی اقتصادی» اقتصادِ ایران را به طور جدی تهدید می کند.

«ایرانیان مقیم امارات بیش از ۵ هزار شرکت در این کشور ثبت کرده‌اند و حجم واقعی دارایی‌هایشان در امارات طی چند دهه سرمایه‌گذاری از ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر رفته است.» اینکه خروج سرمایه‌های سرمایه داران ایرانی روز به روز سرعت بیشتری می‌گیرد، هم ربط مستقیمی با تحریم دارد و هم ناشی از سوءمدیریت و فقدان تدبیر و واقع بینی در نظام تصمیم گیری است، چرا که با برنامه ریزی این احتمال که سرمایه‌ها صرف تولید و اشتغال زایی شود، احتمالی محتمل است، اما ناکارامدی دولت‌ها در چند دهه اخیر موجب شده، کشور‌هایی نظیر ترکیه، امارات، قبرس و ... به بازاری پر طمطراق برای سرمایه‌های ایران و ایرانی تبدیل شوند و در نتیجه، رکود در اقتصاد پررنگ و توسعه کمرنگ شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۰۲ ، ۰۴:۴۳
شنیده ها

شنیده ها: عضو هیئت علمی دانشگاه ولایت می‌گوید: «متاسفانه هم در بحث مدارس و هم دانشگاه، مهمترین عامل بازدارند از تحصیل، بی پولی و فقر است. کودکان از مدارس باز می‌مانند تا کمک خرج باشند و دختران از دانشگاه تا به خانه بخت بروند و بار خرجشان از گرده خانواده‌ها برداشته شود.»

تراژدی کودکان کار روزگار درازی است که گوش‌هایمان را پر کرده و لابه‌لای خبر‌های روزانه افسوس‌وار و بدون توقف از آن عبور می‌کنیم. اما گاهی جنس این کار‌ها فرق می‌کند و طعم مرگ می‌دهد جوری که وحشت هر روزه با زندگی بچه‌ها آویخته می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۰۲ ، ۰۳:۳۹
شنیده ها

شنیده ها: با گذشت دو سال از عمر دولت رییسی، اما به نظر می‌رسد اقتضائات مسئولیت و کار‌های اجرایی کشور او و تیم اقتصادی‌اش را به سمت موافقت با FATF کشانده است. چرا که قرارگرفتن در لیست سیاه FATF عملا امکان هرگونه مراودات مالی و مناسبات اقتصادی با سایر کشور‌ها را برای ایران از مسیر قانونی ناممکن است.

نظر رییسی و دولت او درباره FATF تغییر کرده است. این را برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله محمد صدر می‌گوید. در حالی که در دولت قبل رییسی و هم‌فکران او از مخالفان سرسخت رعایت استاندارد‌های گروه ویژه اقدام مالی بودند و اعتقاد داشتند اقتصاد کشور تحت شرایط تحریمی نیز قابل اداره و ترمیم است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۰۲ ، ۰۱:۳۶
شنیده ها

شنیده ها: حمله حماس به اسرائیل به زعم کارشناسان نظامی، حمله‌ای «گسترده و پیچیده» بوده که اسرائیلی‌ها را حیرت‌زده کرده است. سوال اینجاست که نیروهای فلسطینی چگونه توانستند از سد دیوار آهنین اسرائیل بگذرند و در دیوارها مواد منفجره بگذارند؛ بدون آنکه کسی متوجه چنین کاری شود؟ برای پاسخ به این سوال این گزارش را بخوانید و نقشه‌های درج شده را ببینید تا متوجه شوید که مرحله به مرحله حمله چگونه انجام شده است.

نحوه عبور حماس از فنس‌های آهنین، بلند و گران‌قیمت اسرائیل یکی از اتفاقاتی بود که برای بسیاری از ناظران عجیب بود و کمتر کسی باور می‌کرد نیروهای فلسطینی توان چنین کاری را داشته باشند. برخی رسانه‌های غربی حمله حماس به اسرائیل را «گسترده و پیچیده» توصیف کردند که باعث شده اسرائیلی‌ها حیرت‌زده شوند و با وحشت شاهد عبور جنگنده‌ها از یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های امنیتی جهان بودند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۰۲ ، ۰۰:۳۱
شنیده ها

شنیده ها: گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین اعلام کرد، بخش بزرگی از جمعیت نوار غزه در معرض نابودی قرار دارند. از زمان شروع حملات مستمر رژیم صهیونیستی در پی عملیات طوفان الاقصی مقاومت، هزاران تن شهید و مجروح شده‌اند.

به گزارش رکنابه نقل از شبکه خبری الجزیره، فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین گفت، آنچه در حال رخ دادن است این است که بخش بزرگی از ساکنان فلسطینی در غزه نه به شکل متفاوت از اتفاقات قبل بلکه با خشونت بیشتر نابود می‌شوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۰۲ ، ۰۰:۲۳
شنیده ها

شنیده ها: سیدسلمان ذاکر گفت: اشتباهی که جمهوری اسلامی بعد از طالبان کرد این بود که نتوانست دلار‌های افغان‌های مقیم ایران را جذب کند و به جای اینکه از این افراد استفاده بهینه شود ما فقط میزبان بودیم.

حضور پررنگ و البته چنددهه‌ای اتباع افغان در ایران، منتقدان جدی دارد که در هفته‌های اخیر این اعتراضات بیشتر هم شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۰۲ ، ۰۸:۱۴
شنیده ها

شنیده ها: روزانه ۴۵ هزار تن زباله در مناطق شهری و ۱۰ هزار تن در مناطق روستایی ایران تولید می شود و متوسط سرانه تولید زباله هر نفر در شهر ۷۶۰ گرم و در روستاها ۴۸۵ گرم است. ۶۵ درصد از پسماندهای تولیدی "تر" و ۳۵درصد آن "خشک" است و ۲۵ درصد از پسماندهای تولیدی پردازش و ۷۵ درصد باقیمانده بدون فرآیند پردازش به‌طور مستقیم دفن و ۱۰ درصد در مبداء تفکیک می‌شوند.

ایران گنج مافیای پسماند است. سرانه تولید زباله توسط تهرانی‌ها ۲ تا ۳ برابر استاندارد جهانی است. میانگین میزان تولید زباله تهران حدود ۹۰۰ گرم در روز است درحالی‌که میانگین جهانی حدود ۴۵۰ گرم است. در شهرهای توسعه‌یافته این میزان ۳۰۰ گرم است یعنی تهرانی ها ۳ برابر استاندارهای مدرن زباله تولید می کنند.سرانه تولید زباله در شمال تهران به ۱۲۰۰ گرم هم می‌رسد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مهر ۰۲ ، ۰۷:۰۸
شنیده ها

شنیده ها: شهریار حیدری نماینده قصرشیرین می‌گوید: خیلی از شعار‌هایی که دولت سیزدهم داد و حرف‌هایی که زد، غیرعملیاتی است. تیم دولت در راستای مدیریت منابع کشور، تیمی به واقع ضعیف است. وقتی وزیر صمت که جایگاهی مهم و تاثیرگذار دارد می‌گوید من وزیر التماسی هستم، باید تا آخر خواند که موضوع چیست.

شهریار حیدری نماینده قصرشیرین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یکی از منتقدان جدی به عملکرد دولت سیزدهم است. او در این رابطه با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌توانید مهمترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مهر ۰۲ ، ۰۵:۰۴
شنیده ها