شنیده ها

اخبار ایران و جهان

شنیده ها

اخبار ایران و جهان


طبقه بندی موضوعی

۲۳ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

 شنیده ها: در این گزارش، برخی از رسوایی‌های جنسی مدیران بازخوانی شده است. در برخی از این موارد ماجرا اتهام بوده و در موارد دیگر فیلم‌هایی از این افراد منتشر شده است. نکته مشترک دباره آنها این است که معمولا جایی که پای چهره‌های ارشد یا خودی در میان باشد، پرونده در سکوت بررسی شده یا کلا مختومه شده است.

طی چند روز گذشته در یکی از کانال‌های محلی استان فیلمی منتسب به رضا ثقتی مدیرکل ارشاد گیلان منتشر شد که در پی آن دو اتفاق مهم افتاد؛

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۰۲ ، ۰۴:۴۴
شنیده ها

شنیده ها: غلامعلی رجایی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در تحلیل خود از شرایط کشور بعد از دوسال ریاست رئیسی بر کشور می‌گوید: سطح مدیران متوسط روبه‌پایین است. در کابینه دولت سیزدهم هیچ ژنرالی نمی‌بینیم.

غلامعلی رجایی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و استاد دانشگاه در تحلیل عملکرد دولت سیزدهم به رویداد۲۴ می‌گوید: گمان می‌کنم که اکنون بعد از ۲ سال نتایج روشن شده و بهتر می‌توان عملکرد دولت را بررسی کرد. از اول هم گفتیم چون فردی در یک قوه رئیس بوده نمی‌تواند حتما در قوه دیگر عملکرد موفق و مثبتی داشته باشد. کسی که در ساختار اجرایی نبوده، بسیار زمان می‌برد تا با ساختار دولت آشنا شود، تصمیم‌گیری کند، روابط خارجی را بفهمد و بعد آن را تنظیم کند. در قوه قضاییه که چنین مسائلی نبوده، کلا یکسری شعب و آیبن‌نامه و مسائل این‌چنینی در میان بوده است و کاری به بودجه‌ریزی و روابط با دنیا نداشته‌اند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۰۲ ، ۰۳:۲۳
شنیده ها

شنیده ها: آمار‌ها از تشدید شکاف جنسیتی در بازار کار طی چهار سال اخیر خبر می‌دهد. شرایط بازار کار کشور برای زنان نامطلوب‌تر از پیش شده و زنان جویای کار در ایران، حتی نسبت به چهار سال پیش نیز شرایط دشوارتری را تجربه کرده‌اند.

بررسی آمار‌های رسمی، از تشدید شکاف جنسیتی در بازار کار در چهار سال اخیر حکایت دارد؛ بطوریکه حدود ۶۰۰ هزار نفر از تعداد شاغلین زن کاسته شده و حدود ۵۰۰ هزار نفر به تعداد شاغلین مرد افزوده شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۰۲ ، ۰۲:۲۶
شنیده ها
شنیده ها: آب رودخانه هیرمند به طول بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر در همسایگی افغانستان که به دریاچه هامون می‌ریزد، در سمت افغانستان پشت سد‌ها متوقف می‌شود. با این حال، در جریان گرمایش زمین، افغانستان نیز تحت تأثیر خشکسالی قرار دارد.

گرمای شدید، خشکسالی و طوفان شن گریبان ساکنان منطقه مرزی افغانستان و ایران را گرفته است. آب گاهی در استان‌ها آنقدر کم است که با تانکر‌ها به روستا‌ها آورده می‌شود. در اواخر ماه مه، این منطقه صحنه درگیری خونین شد. تنها چند روز قبل تر، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران، طالبان را در اختلاف بر سر آب یک رودخانه مهم مرزی تهدید کرده بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۰۲ ، ۰۶:۱۹
شنیده ها

شنیده ها: شاید تا سال گذشته تولید برای مزارع پرورش قارچ مرقون به صرفه بود؛ اما امروز با توجه به کاهش قدرت مالی، مردم قید خرید قارچ جهت تأمین بخشی از سفره خانوار را به دلیل کم درآمدی زده اند و فعالیت در این بخش نیز در رکود باقی مانده است.

قیمت گوشت و مرغ به عنوان مواد غذایی مورد نیاز همچنان گران است و این گرانی‌ها حقیقتا برای مردم طاقت‌فرساست. افزایش چندباره قیمت مواد غذایی در هر ماه، قیمت گوشت، مرغ، تخم مرغ و سایر مواد پروتئینی را سر به فلک کشانده و این موضوع باعث شده که مردم به دنبال جایگزین‌هایی باشند تا حداقل بتوانند سفره‌های خود را پهن نگه دارند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۰۲ ، ۰۴:۱۵
شنیده ها

شنیده ها: بار دیگر مساله مالکیت جزایر سه گانه خلیج فارس و مناقشه ایران و امارات بر سر این مالکیت به صدر اخبار راه پیدا کرده است. این بار امضای روسیه پای به رسمیت شناختن این دعوا، عامل طرح مساله بوده است. اما واقعیت درباره این ادعا‌ها چیست؟

در بیانیه پایانی ششمین نشست مشترک وزرای امور خارجه کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس از تلاش‌های امارات برای ایجاد راه حل مسالمت‌آمیز برای مساله جزایر سه‌گانه تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی از طریق گفتگو‌های دوجانبه یا دادگاه عدل بین‌المللی بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل حمایت شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۰۲ ، ۰۱:۰۸
شنیده ها

ندا احمدی: کودک همسری یک مفهوم قانونی است که به ارتباط جنسی یا ازدواجی بین یک کودک و یک همسر بالغ اشاره دارد. این مفهوم به حالتی غیرقانونی و غیراخلاقی اشاره می‌کند، زیرا کودک به دلیل نقص عقلی، ناتوانی حقوقی و بلوغ جسمانی، قادر به تصمیم گیری در ارتباط جنسی یا ازدواج با یک همسر بالغ نیست.

کودک همسری یک مسئله جدی است که در برخی مناطق جهان، به ویژه در برخی از کشورهای در حال توسعه، رخ می‌دهد. عواملی مانند فقر، ناتوانی در دنبال کردن تحصیل، طفره رفتگی اجتماعی و فرهنگی، تمدن بچه‌داری زودرس و مشکلات قانونی، ریشه‌هایی عمده در این پدیده دارند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۰۲ ، ۱۴:۱۷
شنیده ها
شنیده ها: فریدون مجلسی دیپلمات پیشین وزارت خارجه می‌گوید: این درست که محدودیت‌های آمریکایی‌ها روز به روز ضعیف‌تر می‌شود اما دلیلی ندارد ایران به روابط خصمانه‌اش ادامه بدهد. در واقع یک نوع غیرت‌مداری و اولویت دانستن سلیقه شخصی در جمهوری اسلامی است که موجب شده خودش، خودش را محدود کند.
فریدون مجلسی دیپلمات پیشین وزارت امور خارجه و تحلیلگر مسائل بین‌الملل در بررسی شرایط بین‌المللی ایران در دولت رئیسی به رویداد۲۴ می‌گوید: یک سطح روابط ایران در منطقه است که جدی‌ترین آن با عربستان است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۰۲ ، ۰۶:۲۰
شنیده ها
شنیده ها: یک متخصص جراحی زیبایی با بیان اینکه امروز بسیاری از پزشکان عمومی، پرستاران و متخصصان اورژانس به کار زیبایی روی آورده‌اند، تاکید کرد: برای بسیاری از پزشکان، تزریق بوتاکس و ژل درآمد فرعی و جانبی است که پول خوبی هم دارد. پزشکان متخصص اورژانس نیز می‌توانند مطب هم داشته باشند، اما در مطب، دیگر بیمار اورژانسی مراجعه نمی‎کند، برای همین در حوزه زیبایی خدمات می‎دهند.
خدمات زیبایی سال‌هاست تقاضای بالایی در میان مردم پیدا کرده است. اگرچه با افزایش نرخ ارز، قیمت ژل و بوتاکس نیز گران شده است، اما این امر تقاضای خدمات زیبایی را کاهش نداده است، فقط مشتریان به دنبال خدماتی ارزان‎تر و ژل‎هایی بی کیفیت‎تر هستند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۰۲ ، ۰۳:۲۴
شنیده ها
شنیده ها: دستفروشی مثل تب و نشانه‌ای از اقتصاد رو به احتضار است. حتی مردم جامعه نیز متوجه افزایش دستفروشان می‌شوند و اتفاقا همین افزایش دستفروشی، مردم را نگران و ملتهب می‌کند. شهرداری‌ها و دولت علائم بیماری را سرکوب می‌کنند، اما به فکر درمان ریشه‌ای مشکل نیستند.
مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در طرح انتقادی نسبت به موضوع ساماندهی دستفروشان در تهران گفت: «نمی‌دانم ساماندهی مشاغل شهرداری تهران چه کار می‌کند؟ شب گذشته مدیرعامل این شرکت پاسخ‌هایی را دادند، اما جواب وضع موجود نبود. خود ساماندهی باید ساماندهی شود وگرنه با این ساماندهی به جایی نمی‌رسیم.» چمران گفت: «درست است که باید برای مردم کار درستی پیدا کنیم و این موضوع وظیفه دولت و همه است، ولی شغل کاذب نمی‌تواند شغل باشد.»
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۰۲ ، ۰۲:۱۷
شنیده ها