شنیده ها

اخبار ایران و جهان

شنیده ها

اخبار ایران و جهان


طبقه بندی موضوعی

۱۵ مطلب در فروردين ۱۴۰۳ ثبت شده است

شنیده ها: خبرگزاری‌ها و منابع خبری، خبر از انفجار در منطقه‌ای در شمال‌غرب اصفهان می‌دهند.

یک مقام ارشد آمریکایی به سی.ان.ان گفته اسرائیل روز پنجشنبه به آمریکا گفته بود که در روزهای آینده حمله ایران را تلافی خواهد کرد. این مقام گفته ما این پاسخ اسرائیل را تایید نکردیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۰۳ ، ۰۵:۱۶
شنیده ها

شنیده ها: یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: ما با دولتی روبرو هستیم که مهمترین مردانش به واسطه رابطه عهده دار مسئولیت شده اند و به همین دلیل کمترین آگاهی از قواعد مدیریتی و همچنین شرایط موجود در حوزه مدیریت‌شان ندارند. به وضوح می‌توان وزیرانی در دولت دید که حتی به اندازه یک کارشناس مربوطه هم از مختصات حوزه کاری‌شان آشنایی ندارند.

دولت رییسی در حالی نیمه دوم سومین سال پاستورنشینی را رد کرد که باید گفت، از جهات مختلف با ناکارآمدی آشکار و غیرقابل انکارُ شرایط را برای تولیدکنندگان، سرمایه داران و صد البته برای مردم عادی دشوارتر از هر دشواری‌ای کرده است. به قدری دشوار که جامعه حتی امید حداقلی برای ترمیم فضای کدر فعلی ندارد. در واقع وقتی چند ساعت پس از اعلام نتیجه انتخابات مجلس، دلار به کانال ۶۰ هزار تومان وارد شد، به این معنی بود که «پایان یا حتی کمرنگ شدن بحران» احتمالی نامحتمل است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۰۳ ، ۰۶:۳۱
شنیده ها

شنیده ها: روند رو به رشد انتشار گازهای گلخانه‌ای انسان ساخت از سال ۱۹۹۰ در تمام گروه‌های اصلی این گازها ادامه داشته است. در سال ۲۰۱۹ بیشترین رشد مربوط به انتشار مطلق دی‌اکسید کربن حاصل از سوخت‌های فسیلی و فعالیت‌های صنعتی و پس از آن متان بود.

به مجموعه‌ای ازگازهایی که مقداری از انرژی خورشید را در جو زمین نگه می‌دارند و باعث گرم شدن جو می‌شوند، گازهای گلخانه‌ای می‌گویند. بخار آب، دی اکسید نیتروژن، و متان گازهای گلخانه‌ای اصلی هستند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۰۳ ، ۰۵:۲۲
شنیده ها

شنیده ها: کشورهای اروپایی در رویکرد خود به انرژی هسته ای اختلاف نظر دارند و برخی از آنها استفاده از آن را متوقف کرده‌اند. اختلاف نظر در مورد انرژی هسته ای همچنان ادامه دارد. 30 رهبر و هیات جهانی در ماه مارس در بروکسل، اولین نشست سران انرژی هسته‌ای را برگزار کردند.

یک کارشناس زمین‌شناسی گفت: فرونشست ممکن است زیر باند یک فرودگاه یا یک نیروگاه مهم و جای حساس قرار داشته باشد که در این صورت می‌تواند فاجعه‌آفرین باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ فروردين ۰۳ ، ۰۴:۱۸
شنیده ها

شنیده ها: چند مقام امریکایی و اسرائیلی اعلام کرده اند که حمله ایران به اسرائیل با ده‌ها پهپاد آغاز شد. باراک راوید، خبرنگار اکسیوس در توئیتی نوشت: چهار مقام آمریکایی و اسرائیلی به من گفتند که ایران با ده‌ها پهپاد به اسرائیل حمله کرده است.

از سوی دیگر نخست‌وزیر اسرائیل در پیامی ضبط‌شده اعلام کرد که سامانه‌های دفاعی این رژیم مهیا شده و آمادۀ هر سناریویی چه دفاعی و چه حمله است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۰۳ ، ۰۲:۱۴
شنیده ها

شنیده ها: هواپیماهای اف ۳۵ اسرائیل در بعد از ظهر روز ۱۳ فروردین به کنسولگری ایران در دمشق حمله و تعدادی از فرماندهان شناخته شده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، را به شهادت رساندند. مقامات ایران در چند روز گذشته وعده انتقام داده اند در مقابل مقامات اسرائیلی از پاسخ به نظامی به تهدیدهای ایران سخن گفته اند.

هواپیماهای اف ۳۵ اسرائیل در بعد از ظهر روز ۱۳ فروردین  به کنسولگری ایران در دمشق حمله و تعدادی از فرماندهان شناخته شده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، را به شهادت رساندند. مقامات ایران در چند روز گذشته وعده انتقام داده اند در مقابل مقامات  اسرائیلی از پاسخ به نظامی به تهدیدهای ایران سخن گفته اند، دیده بان ایران در گزارشی به مقایسه توان نظامی دوکشور پرداخته و سناریوهای پاسخ دو طرف را بررسی کرده است. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۰۳ ، ۰۲:۱۳
شنیده ها

شنیده ها: رغیدا درگام در یادداشتی در نشریه نشنال (The National) چاپ امارات نوشت:بر اساس سناریوی "عملیات محدود" ایران ممکن است به نیرو‌های نیابتی خود دستور دهد تا به سفارتخانه‌های آمریکا در منطقه حمله کنند. چنین اقدامی این سیگنال را به واشنگتن ارسال خواهد کرد که این کشور مسئولیت اقدامات اسرائیل در غزه و سایر مناطق را بر عهده دارد.

رغیدا درگام در یادداشتی در نشریه نشنال (The National) چاپ امارات نوشت: به دنبال حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، تصمیم گیران در تهران برای پاسخ دادن به این حمله گزینه‌های مختلفی را پیش رو دارند. نیرو‌های نیابتی ایران در منطقه شامل حزب الله، حماس و شبه نظامیان عراقی از جمله ابزار‌های در اختیار ایران هستند. انتخاب‌های ایران طیف مختلفی از اقدامات شامل عملیات "محدود" تا عملیات "نامحدود" را در بر می‌گیرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ فروردين ۰۳ ، ۰۱:۱۲
شنیده ها

شنیده ها: روزنامه گاردین در گزارشی ادعا کرده است ایران و آمریکا هردو به مقامات منطقه فشار می‌آورند تا مسئله راه‌حل دیپلماتیک پیدا کند. در حالی که جهان هنوز در خوف‌ورجای پاسخ تلافی‌جویانه ایران است به نظر می‌رسد غرب در حال واکنش به آخرین اظهارات ایران است که در نماز عید فطر توسط آیت‌الله خامنه‌ای اعلام شد. در این سخنرانی، حمله به کنسول‌گری ایران در دمشق رسماً حمله به خاک ایران اعلام شد و بیان شد که اسرائیل مسئول این کار است و بابت این اقدام «تنبیه» خواهد شد. 

در حالی‌که قبلا اغلب تحلیل‌ها متمرکز بر پاسخ‌ تلافی‌جویانه ایران از طریق نیروهای نیابتی‌اش بود، حالا مقامات آمریکایی به شبکه الجزیره گفته‌اند ایالات متحده معتقد است ایران به زودی حمله اسرائیل به کنسول‌گریش را تلافی خواهد کرد. آن‌ها گفته‌اند این حمله به جای نیروی نیابتی، حدس می‌زنند خود ایران این کار را خواهد کرد. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۰۳ ، ۰۰:۲۷
شنیده ها

شنیده ها: کاهش سفره‌های زیرزمینی آب یک کشور یک مبحث مهم استراتژیک در هر کشور است. کاهش منابع زیر زمینی آب یعنی ویرانی اقتصاد کشور در بخش کشاورزی و صنایع و نابودی امنیت غذایی و سلامت و توقف توسعه ، این خطرات نیاز به برنامه ریزی فوری و چاره اندیشی اضطراری دارد.

امروز، عباسقلی جهانی یک کارشناس حوزه آب گفته است تمامی سفره‌های آب زیرزمینی از مرزهای قابل تحمل عبور کرده بنابراین هر گونه بارگذاری اضافی برای سفره های آب زیرزمینی حتی در دشت های غیر ممنوعه بسیار خطرناک است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فروردين ۰۳ ، ۰۰:۲۴
شنیده ها

شنیده ها: حمید حاج اسماعیلی کارشناس اقتصادی با اشاره به رقم های تعیین شده برای دستمزد کارگران از سوی دولت، می‌گوید: این رقم ها هرگز نمی‌تواند مطالبات و خواسته های کارگران را برآورده کند و دولت همواره رقم های سبد معیشت و شاخصه های اقتصادی را تحریف کرده است.

حمید حاج اسماعیلی کارشناس اقتصادی با اشاره به بی نتیجه بودن جلسات تعیین دستمزد کارگری و مخالفت نمایندگان کارگری با دستمزد مشخص شده از سوی دولت، به رویداد ۲۴ می‌گوید: جلسات نشان داد که نه کارگران و نه کارفرمایان در تعیین دستمزد هیچ نقش اساسی و موثری ندارند و این دولت است که دستمزد کارگران را مشخص می‌کند. از گذشته هم همینطور بوده است و تا این مکانیزم تغییر نکند، معیشت کارگران و دستمزد آن‌ها نیز تغییری نمیکند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۰۳ ، ۰۰:۱۴
شنیده ها