شنیده ها

اخبار ایران و جهان

شنیده ها

اخبار ایران و جهان


طبقه بندی موضوعی

۲۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

شنیده ها: ستاد مهندسی زلزله با بیان اینکه درحال حاضر ۱۹۴ سال از آخرین زلزله گذشته و ۳۵ سال در وقوع زلزله تاخیر افتاده است، گفت: فرونشست‌ در تهران تخریب زلزله احتمالی را بیشتر می‌کند.

فریبرز ناطق‌الهی استاد مهندسی زلزله در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز در پاسخ به این سوال که آیا وقوع زلزله‌های خفیف اطراف تهران می‌تواند، خطرناک باشد، گفت: در علم امروز زلزله و مهندسی زلزله در دنیا ۲ تئوری موجود است؛ تئوری اول می‌گوید که زلزله‌های خفیف یک پهنه هیچ ارتباطی به تخلیه انرژی در گسل منطقه ندارند و شاید پیش درآمدی برای زلزله بزرگ‌تر باشند. گروه دوم که بسیار اندک هستند، معتقدند که زلزله‌های خفیف منجر به تخلیه انرژی شده و شدت زلزله اصلی را کم می‌کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۶:۴۸
شنیده ها

شنیده ها: رئیس اسبق سازمان محیط زیست تالاب هامون را یک میراث جهانی دانست و گفت: حفاظت از تالاب هامون وظیفه همه دولت‌ها است.

معصوبه ابتکار، رئیس اسبق سازمان محیط زیست در صفحه رسمی خود در توییتر  درباره تالاب هامون و حق آبه هیرمند نوشت: «تالاب هامون میراث جهانی است و حفاظت از آن وظیفه همه دولت‌ها بشمار میاید، علاوه بر کنوانسیون رامسر ، تالاب هامون را در کنگره جهانی سال ۱۳۹۴ به عنوان ذخیره گاه زیست کره ثبت کردیم. تامین حق آبه و احیای هامون چه توسط رودخانه و چه سیلاب به نفع مردم منطقه و هر دو کشور است. »

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۰:۵۷
شنیده ها

شنیده ها: نیک‌نژاد عنوان کرد: در چند دهه اخیر مافیاهایی هستند که تعارض منافع دارند و برای منفعت بیشتر در مدارس پولی، مدارس دولتی را ضعیف نگه می‌دارند.

محمدرضا نیک‌نژاد کارشناس آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درباره تبعات طبقاتی شدن آموزش گفت: آموزش و پرورش در کشورهایی که آموزش کارکردهای مثبتی دارد و می‌تواند در رشد و پیشرفت شهروندان موثر باشد، رایگان است و حتی اگر مدارس خصوصی هم وجود داشته باشد، به این معنی نیست که فقط پولدارها می‌توانند بروند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۰:۴۵
شنیده ها

ندا احمدی: آلودگی هوا به معنای وجود ذرات مضر و مواد شیمیایی در هوا است که می‌تواند تأثیرات جدی بر سلامت انسان‌ها، محیط زیست و اقتصاد داشته باشد. آلودگی هوا می‌تواند از منابع طبیعی و انسانی مختلف ناشی شود، از جمله فعالیت‌های صنعتی، حرکت وسایل نقلیه، سوخت‌های فسیلی، سوخت‌های حفاری، حرق زباله، آلاینده‌های صنعتی و زیست محیطی، و غیره.

شکل‌گیری آلاینده‌ها در هوا می‌تواند به شکل مستقیم یا غیرمستقیم اتفاق بیافتد. آلاینده‌های مستقیم می‌توانند شامل بخارات، گرد و غبار، دود، مواد آلایشی، مواد شیمیایی و ذرات معلق در هوا باشند. این ذرات و مواد مضر می‌توانند با تنفس مستقیم یا مزمن آلوده شوند و به طور مستقیم تأثیرات منفی روی سلامت انسان‌ها را داشته باشند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۵:۲۳
شنیده ها

شنیده ها: یک فعال حوزه زنان با تاکید بر لزوم توجه به اصلاح قوانین در راستای رفع کُندی اصلاح امور مربوط به زنان و با بیان اینکه تصویب کلیات لایحه «امنیت زنان» قدم مبارکی بود، گفت: در حوزه زنان گرفتار دو جریان نفود هستیم؛ یکی نفوذ غرب گرایی و دیگری نفوذ تحجری که حتی یک مساله در حوزه امور زنان را قبول ندارند و هر مساله‌ای مطرح می‌شود می‌گویند این مرتبط با فمینیست است.

توران ولی مراد در گفت و گو با ایسنا، ضمن تشکر از نمایندگان مجلس برای تصویب کلیات لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی و ارتقای امنیت زنان در برابر سوءرفتار، اظهار کرد: هنوز تا تصویب نهایی لایحه راه زیاد است. کار این لایحه بیش از ۱۰ سال در رفت و آمد بین دولت، مجلس و قوه قضائیه طول کشیده است و پاسخ داده مثبت به این لایحه و تصویب آن درواقع پاسخ به فرمایشات رهبری است که در دهه ۷۰، ۸۰ و ۹۰ و حتی ۱۴۰۱ صراحتا خواستند جلوی ظلم به زن در خانواده گرفته شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۵:۳۷
شنیده ها

شنیده ها: مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در سال گذشته ۲۳۰۰ خانواده از طریق فرزندخواندگی یا حکم امین موقت صاحب فرزند شدند، اظهار کرد: میزان فرزندخواندگی در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ با رشد حدود ۵ درصدی همراه بوده است.

سعید بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲۳۰۰ خانواده از طریق فرزندخواندگی یا حکم امین موقت صاحب فرزند شدند، اظهار کرد: از این تعداد ۲۰۷۵ خانواده بدون فرزند (اولویت اول)، ۴۶ بانوی مجرد (اولویت دوم) و مابقی خانواده‌های دارای فرزند (اولویت سوم) بوده‌اند. میزان فرزندخواندگی در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ با رشد حدود ۵ درصدی همراه بوده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۱:۱۹
شنیده ها

شنیده ها: میان اخبار مختلف روز معلم شاید قشری که کمتر از آن‌ها گفته شده فرهنگیان بازنشسته هستند؛ معلم‌های پا به سن گذاشته‌ای که ۳۰ سال خاطره و تجربه از سال‌های معلمی دارند که برای جوان‌ترها تعریف کنند اما کسی گلایه‌هایشان را نشنیده و مشکلاتشان را ندیده‌ است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، ۱۲ اردیبهشت رنگ و بوی دیگری دارد، خنکای ماه بهشت بهار با حضور بچه مدرسه‌ای‌های شاخه گل به دست، شهر را رنگی می‌کند. نیمه اردیبهشت را به نام معلم می‌شناسند؛ معلم‌هایی کمتر از سختی کارشان شنیده‌ایم و بیشتر تعطیلات نوروزی و تابستان‌شان را دیده‌ایم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۲:۱۱
شنیده ها

شنیده ها: مدیر کمپین معلولان گفت: جامعه دارای معلولیت تاکنون در ۱۸ شهر تجمعات هماهنگی را مقابل دفاتر سازمان بهزیستی برگزار کرده‌اند.مطالبات ما درباره اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان است. پنج سال از تصویب و ابلاغ این قانون گذشته اما هنوز اجرا نشده است.

بهروز مروتی فعال حوزه معلولان درباره تجمعات اخیر افراد دارای معلولات توضیح داد: به طور مشخص مطالبات ما درباره اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان است. پنج سال از تصویب و ابلاغ این قانون گذشته اما هنوز اجرا نشده است. در وضعیت اقتصادی فعلی و مشکلات معیشتی مهم‌ترین مطالبه ما اجرای این قانون است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۵:۰۶
شنیده ها

شنیده ها: سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تعیین حداقل و حداکثر سن برای ازدواج غلط است،‌ گفت: اصل مهم، رسیدن به شرایط ازدواج است که ممکن است برای هر فردی بسته به اقلیم و زیست بوم متفاوتی که دارد، در سنین پایین‌تر هم رخ دهد و بالعکس فردی با سن بالا بازهم به آنها دست نیافته باشد.

دکتر صابر جباری درباره سن بلوغ در دختران و پسران، گفت: متاسفانه آمار دقیق جدیدی نداریم ولی بر اساس پیمایش‌های قبلی مشخص شده بود که سن بلوغ در دختران ۱۲.۸ سال است. البته با توجه به سیر تحولات اجتماعی به نظر می‌رسد سن بلوغ روبه کاهش باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۳:۰۳
شنیده ها

شنیده ها: معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن تشریح علائم ابتلا به تب کریمه کنگو، گفت: تب کریمه کنگو از بیماری‌هایی است که هر سال تعدادی از موارد آن مشاهده می‌شود و بنابراین باید موازین بهداشتی را جهت پیشگیری از این بیماری رعایت کرد.

دکتر بابک عشرتی درباره چگونگی ابتلا به تب کریمه کنگو و علائم آن، گفت: تب کریمه کنگو یکی از انواع بیماری‌های ویروسی است که علائم آن تب به علاوه خونریزی است. به طوری که به دنبال تب، بیمار دچار انواع خونریزی می‌شود؛ اعم از خونریزی داخلی یا خونریزی از بینی و ... که این خونریزی می‌تواند ادامه یابد تا زمانیکه به سمت کشندگی پیش رود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۵:۵۹
شنیده ها