شنیده ها

اخبار ایران و جهان

شنیده ها

اخبار ایران و جهان


طبقه بندی موضوعی

۱۷ مطلب در خرداد ۱۴۰۳ ثبت شده است

شنیده ها: محموله آلوده محلول دیالیز صفاقی چند نفر را مسموم کرده است؟ تعداد فوتی‌ها چقدر است؟ آلودگی از کجا آمده؟ کدام شهر‌ها درگیر شده‌اند؟ این‌ها بخشی از سؤالاتی است که در روز‌های گذشته درباره ماجرای محلول‌های آلوده شرکت دارویی ثامن مطرح شده است.

شرکت دارویی ثامن، وابسته به بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی است و در سال ۶۳ با عنوان سرم‌سازی ثامن ـ سهامی خاص ـ در مشهد ثبت شد. این شرکت تنها تولیدکننده محلول‌های دیالیز صفاقی در کشور است، قبلاً مدیرعامل این شرکت گفته بود که آن‌ها ظرفیت تولید روزانه ۲۵ هزار کیسه محلول دیالیز صفاقی را دارند و در صورت نیاز می‌توانند حدود پنج هزار بیمار مبتلا به نارسایی مزمن کلیوی را تحت پوشش تولید محلول دیالیز صفاقی قرار دهند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۰۳ ، ۰۶:۵۴
شنیده ها

شنیده ها: برگزاری اولین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ همراه بود واکنش سریع و انتقادات تند کاربران فضای مجازی. استقبال از حرف‌های مصطفی پورمحمدی و تمسخر کاندیداهایی که در دور قبل انصراف داده و این‌بار دوباره شرکت کرده‌اند، از مضامین مشترک واکنش کاربران بود.

در شبکه‌های اجتماعی شوخی و نقد مناظره خیلی زود شروع شد. قبل از مناظره بعضی‌ها با زاکانی شوخی می‌کردند که با تاکسی برقی به صدا و سیما آمده بود در حالی که این تاکسی ها هنوز در تهران دیده نشده‌اند. بعضی هم با سعید جلیلی شوخی می‌کردند که برادرش قائم‌مقام صدا و سیماست. در روزهای گذشته معلوم شده آقای جلیلی به ماشین تیبا علاقه دارد و دست‌کم سه ماشین تیبا با سه پلاک در عکس‌ها شناسایی شده که جلیلی سوار آن‌ها بوده است. یکی از کاربران نظرسنجی گذاشته بود که فکر می‌کنید جلیلی با کدام پلاک به مناظره‌ها خواهد رفت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۰۳ ، ۰۷:۰۰
شنیده ها

شنیده ها: محمدصادق جوادی حصار، فعال سیاسی و عضو حزب اعتمادملی به رویداد۲۴ می‌گوید پزشکیان می‌تواند منشا یک تغییر و تحول اجتماعی باشد و همه جریان‌های اصلاح‌طلب تمام‌قد از او حمایت می‌کنند.

زمان کمی تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم باقی مانده است و اغلب مردم نیز چشم انتظار مناظرات تلویزیونی میان کاندیداها هستند. در حالی که جریان اصولگرا با پنج کاندیدا، به شدت دچار تشتت و عدم وحدت است، جریان اصلاحات و اعتدال همگی حمایت تمام‌قد خود را از تنها کاندیدای تایید‌صلاحیت‌شده خودشان اعلام کرده‌اند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۰۳ ، ۰۰:۴۲
شنیده ها

شنیده ها: همستر حداقل چهارمین پروژه با این اسم در بازار ارز دیجیتال به‌حساب می‌آید، اما ایندفعه پای تلگرام در میان است. بازی همستر دقیقا با فرمی شبیه نات‌کوین معروف شده و در سبک بازی‌های Play To Lern قرار می‌گیرد.

در کمتر از یک هفته بیش از ۶۰ میلیون کاربر سراغ بازی همستر رفتند و دوباره مثل داستانی که برای نات‌کوین وجود داشت، خیلی‌ها در راستای تحقق رویای پولدارشدن سراغ انگشتان دستشان رفتند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۰۳ ، ۰۸:۴۰
شنیده ها

شنیده ها: این روز‌ها بازار گمانه‌زنی درباره مجری مناظرات تلویزیونی داغ است و هر روز خبری منتشر می‌شود که حضور یک گزینه را نسبت به سایر گزینه‌ها تقویت کرده و بیشتر می‌داند. از میان مجریان تلویزیون برای اجرای مناظرات اسم این افراد مطرح است.

مناظرات تلویزیونی انتخابات ریاست‌جمهوری در تمام کشور‌هایی که انتخاباتی ازاین‌دست دارند یکی از جذاب‌ترین و گاه پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی است. یکی از شاخص‌ترین آن‌ها مناظرات رؤسای جمهور ایالات متحده امریکا است. شاید جنجالی‌ترین مناظره اخیر بین دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون بود. در ایران نیز یکی از جذاب‌ترین بخش‌های انتخابات در دو دهه گذشته مناظرات زنده تلویزیونی بوده است که اجرای آن با صداوسیما به‌عنوان نهاد رسانه‌ای حاکمیتی و ملی است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۰۳ ، ۰۷:۳۶
شنیده ها

شنیده ها: کانال‌های ایتایی که این روز‌ها بستر فعالیت بخشی از جریان تندرو اصولگرا و اقتدارگرا شده است، فعالیت انتخاباتی خود را در همان روز‌های ابتدایی درگذشت سیدابراهیم رئیسی آغاز کردند تا جایی که از سوی مخاطبان خود با یک چرایی روبه‌رو بودند و از آن‌ها پرسیده می‌شد که چرا با این سرعت وارد فضای انتخاباتی شده‌اند.

سقوط بالگرد سیدابراهیم رئیسی و متعاقب آن، برگزاری زودهنگام چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، در کنار شوکی زودهنگام که به تشکل‎های سیاسی وارد کرده، باعث شد نوعی دستپاچگی اتفاق افتد؛ این دستپاچگی در میان جریان اصولگرا که طی سال‌های اخیر در قدرت بودند و حالا نگران از تغییرات، ناگهان وارد پروسه انتخابات شده‌اند، بیشتر از سایر جریان‎ها بود؛ چنانچه تعدد ثبت‌نام‌کنندگان از این جریان مصداق قابل تأمل این وضعیت در اردوگاه اصولگرایی است. به عبارتی آنها به فوریت فعالیت‌های خود را برای در دست گرفتن مجدد دولت آغاز کردند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۰۳ ، ۰۶:۳۳
شنیده ها

شنیده ها: در کنار اهمیت صدور قطع‌نامه تروئیکای اروپایی عضو برجام در تقابل با تهران، از بعدازظهر سه‌شنبه و نیز دیروز چهارشنبه شاهد انتشار بیانیه‌های متعددی از جانب اتحادیه اروپا، کشور‌های اروپایی و آمریکا بودیم. در مقابل ایران، روسیه و چین هم دست به صدور یک بیانیه مشترک زدند.

در کنار اهمیت صدور قطع‌نامه تروئیکای اروپایی عضو برجام در تقابل با تهران، از بعدازظهر سه‌شنبه و نیز چهارشنبه‌ گذشته شاهد انتشار بیانیه‌های متعددی از جانب اتحادیه اروپا، کشورهای اروپایی و آمریکا بودیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۰۳ ، ۰۴:۲۹
شنیده ها

شنیده ها: سعید جلیلی احتمالا یکی از کاندیدا‌های نهایی ریاست جمهوری خواهد بود. تنها سابقه مهم جلیلی، سکانداری مذاکراتی‌ست که به صدور قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت و شورای حکام آژانس علیه کشور منتهی شده است.

هفته گذشته تورنومنت ثبت انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید و بیش از ۸۰ چهره شاخص برای رئیس‌جمهور‌شدن اعلام آمادگی کردند. تجربه سه انتخابات قبلی شامل انتخابات مجلس سال ۱۳۹۸، انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و انتخابات مجلس ۱۴۰۲ نشان داده امیدی به تایید صلاحیت بسیاری از این چهره‌ها نیست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۰۳ ، ۰۰:۲۵
شنیده ها

شنیده ها: مهاجرت پزشکان و پرستاران از ایران به یک مرز ناخوشایند رسیده است. از هر ۷۴ پزشک و پرستار، حدود ۵۰ نفر به مهاجرت امیدوار هستند، که سالانه ۴ هزار نفر از این نیرو‌ها به کشور‌های دیگر مهاجرت می‌کنند.

علاوه بر این، آمار ناراحت‌کننده‌ای از خودکشی پزشکان نیز وجود دارد، که تنها در ۵۰ روز گذشته، ۵ پزشک ایرانی دست از زندگی کشیدند. بیش از ۷۰ درصد از پزشکان و پرستاران ایرانی اعتقاد دارند که شرایط بیرونی مثل وضعیت کلی کشور تأثیر بسزایی بر تصمیمات مهاجرتی آنان دارد. از جمله این نقصانات می‌توان به کاهش کیفیت خدمات درمانی، افزایش زمان انتظار برای بیماران، و افزایش شکاف عدالت اجتماعی اشاره کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۰۳ ، ۰۸:۵۱
شنیده ها

شنیده ها: علی لاریجانی با یک توئیت که حکایت از تصمیمش برای حضور در انتخابات داشت، شوک شبانگاهی را به تندرو‌ها وارد کرد و با حضور در وزارت کشور در اولین دقایق دومین روز ثبت نام کاندیدا‌ها این تصمیم را عملیاتی کرد.

شوک به فضای انتخابات در اولین روز ثبت نام را علی لاریجانی با یک توئیت وارد کرد. او که طی روز‌های اخیر نامش در لیست کاندیدا‌های احتمالی مطرح بود با پاسخی که روز افتتاحیه مجلس به خبرنگاران داده بود این حضور را جدی‌تر کرده بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۰۳ ، ۰۷:۴۷
شنیده ها