شنیده ها

اخبار ایران و جهان

شنیده ها

اخبار ایران و جهان


طبقه بندی موضوعی

۲۴ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

شنیده ها: حسین امیرعبداللهیان به تازگی از تاثیر افشای یک سند محرمانه بر توفق مذاکرات ایران و آمریکا برای تبادل زندانی خبر داده است. به نظر می‌رسد اشاره او به خبر فایننشال تایمز درباره دیدار سعید ایروانی با راب مالی و انتشار فایل صوتی راب مالی در روزنامه انگلیسی زبان تهران تایمز متعلق به سازمان تبلیغات است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران روز پنجشنبه ۲۶ مرداد برای اولین بار بعد از ازسرگیری روابط با عربستان، به ریاض سفر کرده است. آخرین وزیر خارجه ایران که به عربستان سفر کرد، محمدجواد ظریف بود که سال ۲۰۱۵ برای تسلیت درگذشت ملک عبدالله راهی ریاض شده بود. این سفر دومین اقدام مهم در راستای کاهش تنش‌ها با جهان در هفته‌های اخیر است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۰۲ ، ۰۲:۳۰
شنیده ها

شنیده ها: آیت‌الله ملک‌حسینی: باید اعتماد را به جامعه برگرداند، باید پدری کرد و لازم است مردم از عمق جان دلسوزی را حس کنند و بپذیرند. اگر فقط خشم و نعره و تظاهر از ما ببینند که می‌خواهیم حجاب را جاری کنیم، پاسخی جز لجاجت و مقاومت و تمرّد باز نخواهیم گذاشت.

آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک حسینی نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری گفت: وضعیت امروز حجاب بیشتر به خاطر لجاجت با تصدی‌ها و متصدیان عرصه‌های مختلف حاکمیت است لذا باید اعتماد را به جامعه برگرداند، باید پدری کرد و لازم است مردم از عمق جان دلسوزی را حس کنند و بپذیرند. اگر فقط خشم و نعره و تظاهر از ما ببینند که می‌خواهیم حجاب را جاری کنیم، پاسخی جز لجاجت و مقاومت و تمرّد باز نخواهیم گذاشت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۰۲ ، ۰۴:۲۷
شنیده ها

شنیده ها: اختلاف سرزمینی ۵۲ ساله امارات متحده عربی و ایران بر سر جزایر سه‌گانه تنگه هرمز اخیراً دوباره بالا گرفته است.

به رغم حرکت محتاطانه امارات برای نزدیک‌ شدن و عادی‌سازی روابط با ایران در سال ۲۰۱۹ و سپس فرستادن سفیر خود به تهران در سال گذشته، تنش‌های موجود بر سر این جزایر تشدید شده که احتمالاً باعث پیچیده‌ترشدن روابط ایران، امارات و کل منطقه می‌شود. با این حال، به نوشته ریسپانسیبل استیت‌کرفت، به نظر می‌رسد که طرفین حواسشان به از کنترل خارج‌نشدن این وضعیت هست. هر دو کشور می‌خواهند ثبات را در خلیج فارس حفظ کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۰۲ ، ۰۲:۲۳
شنیده ها

شنیده ها: رحمان قهرمان‌پور، کارشناس بین الملل می‌گوید باید کاری کنیم که عادی سازی روابط اسراییل با این دو کشور مانع روابط ایران با آن‌ها نشود. به نظر من ایران هنوز سیاست مشخصی برای مرحله بعدی گسترش روابط با امارات و عربستان ندارد. بحث سرمایه‌گذاری و یا مسائل دفاعی و امنیتی اتفاقات جدیدی رخ دهد. هنوز در این مرحله شاهد اتفاقات خاصی نیستیم و حتی بازگشایی سفارت نیز تاخیر داشته است.

وی گفت: اخباری که به رسانه‌ها درز کرده است، نشان می‌دهد که ایران در موضوعات مختلف با آمریکا مذاکره می‌کند؛ همینطور در بحث عربستان نیز روابطی وجود دارد. تحولات جدیدی در سیاست خارجی ایران رخ می‌دهد. ما با آمریکا جز بحث هسته‌ای مذاکره‌ای نداشتیم. ولی از چند ماه پیش ایران یک مذاکرات فرابرجامی در مورد مسائل منطقه، تبادل زندانی‌ها و... شروع کرده بود که بخشی از آن اجرا شد. در مورد اوکراین نیز مذاکراتی در حال انجام است. اما اینکه علت این جهت گیری چه می‌تواند باشد، محل بحث است. برخی معتقدند ایران در واکنش به شرایط منطقه‌ای و اعتراضات داخلی، سیاست خارجی را مورد بازنگری قرار داده است، برخی می‌گویند ایران با تشدید روابط چین و آمریکا دنبال فرصت است. به نظر من پیامد‌های این اتفاقات مهم‌تر از علت آن است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۰۲ ، ۰۲:۲۳
شنیده ها

شنیده ها: جلال جلالی‌زاده عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت می‌گوید: متاسفانه از عمر دولت سیزدهم ۲ سال مانده و معلوم نیست قرار است چه بلایی سر کشور و مردم بیاید. چون معلوم است این دولت حتی اگر هم بخواهد کاری هم بکند، به دلیل ناتوانی محض نمی‌تواند برای مردم کاری انجام بدهد.

جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران در مصاحبه با رویداد۲۴ درباره وضعیت کنونی کشور و شیوه مدیریت دولت رئیسی اظهار نظر کرده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۰۲ ، ۰۴:۲۱
شنیده ها

شنیده ها: غلامعلی رجایی فعال سیای اصلاح‌طلب می‌گوید: رئیسی رقیب ندارد و خیالش از انتخابات ۱۴۰۴ هم راحت است، بنابراین آ‌ن‌طور که باید تلاش نمی‌کند. دولت در شرایطی خیالش راحت است که اگر افکار عمومی تصمیم‌گیر بود، رئیسی نباید تا پایان دوره هم باقی می‌ماند.

غلامعلی رجایی استاد علوم سیاسی دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مصاحبه‌ای با رویداد۲۴ می‌گوید: دولت در شرایطی خیالش راحت است که اگر نظر افکار عمومی آٖزاد باشد رییسی حتی نباید تا پایان این دوره هم باقی بماند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۰۲ ، ۰۷:۱۷
شنیده ها

شنیده ها: یک کارشناس سیاست خارجی گفت معقتد است در خصوص مذاکره مستقیم با آمریکا، دولت‌ها کاره‌ای نیستند.

قاسم محبعلی کارشناس سیاست خارجی و مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت خارجه با اشاره به لزوم مذاکره مستقیم با آمریکا، گفت: عدم وجود رابطه دیپلماتیک میان دو کشور در دنیای امروز یک ناهنجاری محسوب می‌شود، زیرا طرفین نمی‌توانند مسائل خودشان را بدون واسطه و بر اساس منافع مشترک حل و فصل کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۰۲ ، ۰۷:۱۴
شنیده ها

شنیده ها: این پول ها احتمالا در دو تا بانک در قطر و عمان سپرده می شود و زیر نظر بانک های دیگری که شعبات آمریکایی هستند در جهت نیازهای خوراکی ،مواد غذایی و مواد دارویی فقط مورد استفاده قرار می گیرد و پولی به دست ایران نمی رسد.

بالاخره پس از سال ها انتظار و ماه ها کشمکش و لابی دیروز خبر آزادی پول های ایران از کره جنوبی نهایی شد و وزارت خارجه هم اعلام کرد جمهوری اسلامی تضمین ها ی لازم برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود دراین خصوص را دریافت کرده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۰۲ ، ۰۵:۱۱
شنیده ها

شنیده ها: عکس‌های هوایی نشان می‌دهند که در مسیر منشا آب تا مرز ایران زمین‌هایی که پیشتر خشک بودند؛ به مزارعی سرسبز تبدیل شده‌اند و مواد مخدر در این مزارع کشت می‌شود. این‌ نشان می‌دهد که تمام آب هیرمند، در این مزارع استفاده می‌ شود.

دیپلمات سابق ایران در افغانستان گفت: عکس‌های هوایی نشان می‌دهند که در مسیر منشا آب تا مرز ایران زمین‌هایی که پیشتر خشک بودند به مزارعی سرسبز تبدیل شده‌اند. حتی مواد مخدر هم در این مزارع کشت می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۰۲ ، ۰۷:۰۹
شنیده ها

شنیده ها:  در حال حاضر یعنی در مرداد سال 1402 بیش از 21 میلیون ایرانی گرفتار با فقر آبی‌ شده اند و 14 میلیون ایرانی با فلاکت آبی رو به رو هستند.نتیجه فلاکت آبی؛ فرونشست زمین، بیابانزایی، کانون های جدید ریزگرد و نهایتا مهاجرت دسته جمعی و تغییر در تنوع زیستی خواهد بود. کە فلاکت آبی در نهایت فلاکت اکولوژیک را در پی خواهد داشت و حیات در سرزمین را بە خطر خواهد انداخت.

ایران از مرحله درگیری با بحران آبی به مرحله فلاکت آبی نزدیک شده است  ن حتی در نقاطی از ایران بحران به شرایط فلاکت آبی رسیده است.شاخص فلاکت آب کشور نشان می دهد که وضعیت برخی از استان های ایران وخیم تر شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۰۲ ، ۰۳:۱۸
شنیده ها