شنیده ها

اخبار ایران و جهان

شنیده ها

اخبار ایران و جهان


طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

محمدرضا محبوب فر: مراسم اربعین هر سال مصادف با روز 20 ام ماه صفر برگزار می ‌شود و هر سال صدها هزار شیعه ایرانی برای شرکت در این مراسم مذهبی به عراق اعزام می شوند.

امسال اما برحسب شرایط خاص منطقه خاورمیانه و تحولات اساسی که درخصوص پرونده هسته ای جمهوری اسلامی از سوی کشورهای ذی نفع در پیش است، با اعلام آماده باش 1400 تیم پلیس راه و استقرار 10 قرارگاه مرزی سازمان امداد و نجات در مبادی ورودی و خروجی به سمت عراق و اعلام آمادگی کامل وزارت بهداشت و درمان برای کنگره بزرگ اربعین و ارائه خدمت سه هزار و ۸۱۶ نیروی بهداشتی درمانی به زائران اربعین حسینی، اخباری دال بر پیش بینی 5 میلیون زائر اربعین منتشر گردید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۰۱ ، ۰۸:۳۴
شنیده ها

محمدرضا محبوب فر: نرخ رشد جمعیت ایران بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ معادل 24/1 درصد گزارش شده است. از آخرین سرشماری مرکز آمار ایران بیش از شش سال می گذرد و حال براساس گزارش های تازه این نهاد دولتی، جمعیت 23 استان کشور به کمتر از «سطح جانشینی» رسیده است.

بر اساس ادعای مرکز آمار، جمعیت کشور از سال 1400 تا 15 سال آینده 7 میلیون و 391 هزار نفر افزایش می ‌یابد و روند رشد جمعیت از 77/0 درصد در سال جاری به 36/0 درصد در سال 1415 خواهد رسید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۰۱ ، ۰۸:۴۰
شنیده ها

شنیده ها: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیسجمهوردر نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در سالن اجلاس سران برگزار شد، به مولفه هایی اشاره کرد که در نوع خود قابل نقد و بررسی است. مولفه هایی که با آنچه امروز در کشور مشاهده می شود تفاوتی محسوس دارد. ادعاهایی در مورد کاهش تورم، تحقق ساخت 4 میلیون مسکن؛ بهبود وضعیت فرهنگیان، افزایش تولید حامل های انرژی و... مواردی که با مروری بر اخبار منتشر شده در یکسال گذشته تلاش کرده ایم تا به اختصار به راستی آزمایی آنها بپردازیم!

اولین موضوع اقتصادی که رئیسی به آن اشاره کرد و البته حمله ای به دولت روحانی نیز بود، مساله کسری بودجه دولت دوازدهم بود که به دولت جدید رسیده بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۰۱ ، ۰۸:۵۶
شنیده ها

شنیده ها: کودکان بازمانده از تحصیل، یکی از معضلات نظام آموزشی کشور است که در کوتاه مدت و بلند مدت، آسیبهای اجتماعی بسیاری را با خود بههمراه خواهد داشت. آمارهای رسمی مرکز آمار در سال تحصیلی 1400-1399 حاکیست که جمعا تعداد 15 میلیون و 30 هزار و 949 نفر در تمام پایهها ثبتنام شدهاند که این آمار در مقایسه با سال قبل از آن که 14 میلیون و 399 هزار و پانزده نفر بوده میزان 4.39 درصد رشد داشته است.

این در حالیست که در سال تحصیلی گذشته 210 هزار بازمانده از تحصیل داشتیم که این آمار در سال قبلتر از آن تعداد 146 هزار نفر بوده است. البته این آمار رسمی وزارت آموزش و پرورش  ولی بسیاری از کودکان در مناطق مرزی و دور افتاده تمایلی به تحصیل ندارند. دخترانی که مجبور هستند در کودکی به خانه بخت بروند و پسرانی که با کمترین حقوق و درآمد، مجبورند از کودکی کار کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۰۱ ، ۱۱:۲۷
شنیده ها

شنیده ها: بالاخره زنان توانستند به‌طور رسمی از سکوهای ورزشگاه آزادی شاهد مسابقه فوتبال میان استقلال و مس کرمان باشند. روز پنجشنبه زنان علاقه‌مند به فوتبال باشگاهی توانستند با خرید بلیت راهی ورزشگاه شوند و در این مورد مشخص، بازی تیم محبوبشان یعنی استقلال را از نزدیک تماشا کنند.

گفته شد که 2 هزار بلیت برای زنان در نظر گرفته شده و جماران نوشت: « بلیت بخش زنان در ورزشگاه آزادی برای دیدار استقلال و مس در بازار سیاه تا دو میلیون تومان هم قیمت گذاشته شده است.» سیدحسین حسینی دروازه‌بان و کاپیتان استقلال که اولین بازیکن آبی‌ها بود برای گرم کردن وارد زمین چمن شد، به سمت جایگاه بانوان هوادار استقلال رفت و به آنها ادای احترام کرد و خوشامد گفت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۰۱ ، ۰۹:۵۴
شنیده ها

شنیده ها: پس از گذشت یک هفته از ارائه جمعبندی نهایی ایران از پیشنویس نهایی توافق ارائه شده از سوی اروپا، همچنان فضای تعلیق بر مذاکرات ادامه دارد. در یک سو ماجرا ایران تاکید دارد که خواستههای مطرح شده همراه با نرمش بوده و میتواند گامی مهم در مسیر احیای برجام باشد. در سوی دیگر، علیرغم رویکرد مثبت اروپاییها، روسیه و چین از پاسخ ایران دولت بایدن تا کنون واکنش قاطعی نسبت به توافق نشان نداده است.

به گزارش آرمان امروز، علاوه بر این بازیگران در چند روز گذشته فشار لابیهای اسرائیلی بر کاخ سفید روندی افزایشی داشته و به نظر میرسد آنها واپسین تلاشهای خود را برای بر هم زدن مسیر توافق در پیش گرفتهاند. با تمام این اوصاف، تاخیر آمریکاییها در پاسخ دادن به جمعبندی ارائه شده از سوی ایران، موجب شده که همچنان فضای تعلیق بر مذاکرات ادامه داشته باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ شهریور ۰۱ ، ۰۰:۰۱
شنیده ها