شنیده ها

اخبار ایران و جهان

شنیده ها

اخبار ایران و جهان


طبقه بندی موضوعی

۲۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۳ ثبت شده است

شنیده ها: بشار اسد که بعد از یک دهه جنگ داخلی، بار دیگر در میان کشور‌های عربی پذیرفته شده در دومین حضور خود در اتحادیه عرب پای بیانیه‌ای را امضا کرده که در آن ادعای امارات متحده عربی درباره مالکیت بر جزایر سه گانه ایرانی تکرار شده است. اما چرا ایران باید از تکرار بی معرفتی یاران اندکش در عرصه بین الملل نگران باشد؟

تقریباً یک سال از پذیرش مجدد سوریه در اتحادیه عرب گذشته است. بشار اسد بعد از یک دهه اخراج، در نشست سال ۲۰۲۳ در عربستان سعودی شرکت کرد و به این ترتیب بازگشت خود به سازمان کشور‌های عربی را به جهان اعلام کرد. سوریه سال ۱۳۹۰ (نوامبر ۲۰۱۱) از اتحادیه عرب اخراج شد. این سال آغاز درگیری‌های داخلی در سوریه و سرکوب مخالفان اسد بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۰۳ ، ۰۴:۱۶
شنیده ها

شنیده ها: تجمع‌کنندگان در سفر‌های احمدرضا رادان به شهر‌های مختلف خواستار «حذف مصوبه حجاب مجلس و ادامه اجرای طرح نور» هستند، موافقان و مخالفان طرح نور چه کسانی هستند و دستاورد‌های واقعی اجرای این طرح چیست؟

۲۵ فروردین ماه سال جاری بود که با بازگشت ماموران نیروی انتظامی، گشت ارشاد، حجاب‌بان‌ها و ون‌های سفید برای اجرای «طرح نور» و «مبارزه با بی‌حجابی» موافقان و مخالفان این موضوع در صف‌بندی‌های جدا قرار گرفتند. طرحی که مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب تلویحا نخستین واکنش انتقادی را از درون ساختار حاکمیت به آن نشان داد و البته شمار حامیان و موافقان نیز کم نبودند؛ از احمد خاتمی، امام جمعه تهران که از این طرح دفاع کرد و گفت «به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد» تا غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رییس قوه قضاییه که در جلسه شورای عالی این نهاد تاکید کرد که «اگر پلیس به کسی تذکر داد و او تمرد کرد یا به پلیس تعرض کرد با متخلف طبق قانون برخورد می‌کنیم.»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۰۳ ، ۰۴:۲۷
شنیده ها

شنیده ها: تداوم روند افزایش قیمت گوشت، باعث کاهش مصرف و حذف گوشت قرمز از سفره طبقه فرودست در ایران شده است؛ اتفاقی که می‌تواند اثرات زیان‌باری برای سلامتی شهروندان داشته باشد. دبیر انجمن صنعت گوشت ایران به رویداد۲۴ می‌گوید تداوم وضعیت جدید مصرف گوشت، خطر سوتغذیه جدی است.

نگرانی‌هایی در جامعه نسبت به افزایش قیمت گوشت وجود دارد؛ از زمانی که تیتر گوشت ۵۰۰ هزار تومانی مطرح شد و پس از آن گمان‌ زنی‌های گوشت یک میلیون تومانی هم به گوش رسید. اما به واقع مسیر قیمتی گوشت قرمز به کجا ختم می‌شود؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۰۳ ، ۰۴:۱۵
شنیده ها

شنیده ها: منابع خاص به شبکه «العربیه» گفتند که طرح ویزای یکپارچه خلیج فارس که به دارندگان آن اجازه ورود به همه کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس را می‌دهد از اوایل سال آینده میلادی ۲۰۲۵ به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

منابع خاص به شبکه «العربیه» گفتند که طرح ویزای یکپارچه خلیج فارس که به دارندگان آن اجازه ورود به همه کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس را می‌دهد از اوایل سال آینده میلادی ۲۰۲۵ به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۰۳ ، ۰۵:۵۷
شنیده ها

شنیده ها: طی دو سال اخیر روان‌شناسان و دیگر دست‌اندرکاران حوزه بهداشت و درمان بارها نسبت به افزایش آمار خودکشی در بین پزشکان، به‌ویژه خودکشی رزیدنت های پزشکی هشدار داده‌اند. حال وحید شریعت، رئیس انجمن علمی روان‌پزشکان، با پیش کشیدن بحث سیستم برده‌برداری به عوامل موثر به افزایش تعداد این نوع خودکشی‌ها پرداخته است.

به‌رغم هشدارهای متعدد روان‌شناسان نسبت به افزایش خودکشی رزیدنت های پزشکی و البته مجموعه پزشکان، وزارت بهداشت و درمان و در راس آن وزیر بهداشت حتی یک بار هم در این باره واکنشی نشان نداده‌اند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۰۳ ، ۰۱:۵۷
شنیده ها

شنیده ها: در طول سال ۱۴۰۱ و سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ از میان سه بخش اصلی اقتصاد، اول «صنعت» و بعد «خدمات» بیش‌ترین سهم را در افزایش رشد اقتصادی داشته‌اند. از میان اجزای گروه صنعت نیز بار بیشتر رشد اقتصادی روی دوش نفت و گاز بوده است.

یکی از شاخص‌های رایج برای سنجش وضعیت کلی اقتصاد، رشد اقتصادی است. این مولفه نشان می‌دهد که اندازه تولیدات اقتصادی در هر فصل چند درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافته است. اقتصاد از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. یکی از گروه‌بندی‌های رایج، تقسیم اقتصاد به سه بخش «کشاورزی»، «صنعت» و «خدمات» است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۰۳ ، ۲۳:۵۰
شنیده ها

شنیده ها: شهرام مبصر فعال حوزه معلولان گفت:این یک واقعیت است که معلولیت یک احتمال برابر میان همه افراد جامعه است و هر آن ممکن است که برای هر کس اتفاق بیافتد .اگر در جامعه کنونی ما یک فرد فعال به هر دلیلی دچار معلولیت شود محکوم به خانه نشینی و انزوا است؟

معلولیت محدودیت به دنبال دارد و هیچ کس منکر این موضوع نیست، اما در کشور ما این محدودیت‌ها به محرومیت تبدیل شده است. دلیل آن  هم حضور نا مبارک برخی از مدیران بی‌دغدغه‌ای هست که نه بر اساس تجربه و شایسته سالاری که بلکه فقط به دلایل سیاسی به این جایگاه رسیده‌اند. افراد دارای معلویت کشور ،سال‌هاست که برای رسیدن به بدیهی‌ترین حقوق شهروندی‌ تلاش کرده و جنگیده‌اند اما هنوز مناسب سازی ها به جای نرسیده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۰۳ ، ۰۰:۳۶
شنیده ها

شنیده ها: احمد بخشایش اردستانی، نماینده مجالس نهم و دوازدهم، در تحلیل صحبت‌های اخیر کمال خرازی می‌گوید ایران بمب هسته‌ای دارد. او معتقد است حمله ایران به اسرائیل به دلیل داشتن بمب هسته‌ای بوده است و فکر می‌کند چین و روسیه از ایران هسته‌ای حمایت خواهند کرد.

کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، روز گذشته اعلام کرد که ایران توانایی ساخت بمب هسته‌ای را دارد اما «اگر مجبور شویم دکترین هسته‌ای خود را تغییر خواهیم داد.» این سخنان انتقادات و البته بازتاب‌های گسترده‌ای به همراه داشت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۰۳ ، ۰۰:۴۶
شنیده ها

شنیده ها: رضا علیزاده، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه گیلان می‌گوید محیط‌زیست هم باعث دفع مهاجران از مبدا و هم دلیل جذابیت استان‌های شمالی است. او می‌گوید ظرفیت زیست‌محیطی این استان‌ها برای این همه مهاجرت کافی نیست.

مهاجرت به شمال کشور از مبدا استان‌های مرکزی کشور افزایش چشمگیری داشته است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۰۳ ، ۰۳:۰۵
شنیده ها

شنیده ها: نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به توضیحاتی درباره آمار مرکز پژوهش‌های مجلس و نقش مدیریت قالیباف پرداخت.

هر کسی به جز ⁧‫قالیباف‬⁩ ⁧‫رییس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف تر اداره میشود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۰۳ ، ۰۳:۰۱
شنیده ها