شنیده ها

اخبار ایران و جهان

شنیده ها

اخبار ایران و جهان


طبقه بندی موضوعی

تولید تجهیزات صنایع دفاعی کشور در جهاد دانشگاهی

سه شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰ ب.ظ

شنیده ها: رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان خاطر نشان کرد: در مباحث استراتژیک برای مقابله با حربه های دشمن آماده ایم.

 

 

به گزارش خبرنگار شنیده ها، مرتضی تیموری عصر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: وظیفه ما تابعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری است تا بتوانیم مانند گذشته موفق و سرافراز باشیم.

 

 


وی با بیان اینکه ۴ نوع از تجهیزات صنایع دفاعی کشور در جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان تولید می شود، بیان داشت: این صنایع شامل سرعت سنج گلوله، دستگاه اندازه گیری نواخت تیر، دستگاه کالیبرسنج برای سنجش کالیبر داخلی سلاح‌های جنگی و ویدئوبروسکوپ است.رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با اشاره به کاربرد ویدئوبروسکوپ ابراز داشت: نرم‌افزارهایی بر روی ویدئو بروسکوپ وجود دارد که ضایعات، خوردگی ترک خوردگی و موارد مشابه در داخل لوله‌های جنگی را فیلمبرداری می کند و سپس با اندازه‌گیری ابعاد دقیق این ضایعات، در ارتباط با اسقاط، تعمیر و یا اصلاح سلاح موردنظر تصمیم‌گیری می شود که این امر در جلوگیری از انفجار سلاح‌های جنگی بسیار موثر است.

 

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با بیان اینکه چهار نوع از تجهیزات صنایع دفاعی کشور توسط جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان تولید شد، اظهار داشت :جهاد دانشگاهی ده برابر بودجه در کشور سرمایه گذاری کرده است.

وی با اشاره به دستاوردهای جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در یک سال گذشته بیان کرد: به دنبال این هستیم که ماموریت هایی را برای نقشه جامع کشوری اجرا کنیم.

وی گفت: با توجه به رویکرد جدید جهاد دانشگاهی در حوزه اشتغال نام سازمان همیاری اشتغال فارغ‌التحصیلان به نام سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال فارغ‌التحصیلان تغییر کرد.

تیموری خاطرنشان کرد: به این نتیجه رسیده ایم که وظیفه جدید ما در عرصه اشتغال فارغ‌التحصیلان این است که فناوری‌های به دست آمده تجاری سازی شود و در این راستا با کمک فناوری های موسسات پژوهشی، دانشگاه ها و شرکت های خصوصی اشتغال جدید ایجاد شود.


رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان اضافه کرد: در واقع هدف ما تشویق سرمایه گذاران در عرصه های جدید اقتصادی نوآورانه بر پایه علم به جای سرمایه گذاری در تولیدات تکراری مانند کارخانه های مواد غذایی است.

یحیی خزاعی دکتری داروسازی در ادامه این نشست، با اشاره به فعالیت های پژوهشگاه رویان گفت: این پژوهشکده بخشی از پژوهشگاهی است که در تهران مستقر است.


وی ادامه داد: پژوهشگاه رویان در طب تولید مثل در زمینه باروری و ناباروی، علوم سلولی و ملکولی، حوزه زیست شناسی و زیست فناوری فعالیت دارد

 

نظرات  (۱)

به جمع کاربران بلاگ بیان خوش آمدید.
این یک نظر آزمایشی است.