شنیده ها

اخبار ایران و جهان

شنیده ها

اخبار ایران و جهان


طبقه بندی موضوعی

فعالیت خانه های مسافر تاییدمحور شد

پنجشنبه, ۲ فروردين ۱۴۰۳، ۱۱:۲۹ ب.ظ

ندا احمدی: طی اقدام اخیر اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری فعالیت خانه های مسافر با تصویب هیات وزیران تایید محور گردید.

خانه مسافر واحدهای اقامتی با مالکیت خصوصی هستند که مالکان آن ها مجوز فعالیت را از درگاه ملی مجوزها  اخذ می نمودند تا بتوانند واحد مسکونی خود را در اختیار میهمانان و مسافران شهر خود قرار بدهند. این واحد های اقامتی شامل ویلا ، آپارتمان ، خانه و سوئیت هستند.

حال اینکه این واحدها با کمترین نظارت مشغول به فعالیت و ادارات کل در خصوص تمدید پروانه، نرخ گذاری و استاندارد سازی آنها  و... با خلا قانونی مواجه بود و از سوی دیگر سایر تاسیسات گردشگری هم که گرفتن راحت مجوز و  نظارت کم پس از آن را می دیدند  یا درخواست تغییر کاربری می دادند یا واحدهای جدید التاسیس برای گرفتن مجوزخانه مسافر اقدام می نمودند.

ثبت محور بودن آن تبعات زیاد دیگری همچون فقدان شرایط ایمنی و بهداشتی مسئولیت هایی ناشی از فروش ملک و واگذاری آن به غیر، عدم ثبت اطلاعات مسافر، عدم امکان نظارت بر نرخ نامه و مقابله با گران فروشی را به همراه داشت.

با اقدام اخیر و تایید محور شدن فعالیت این واحدها از این پس شاهد ساماندهی فعالیت و اصلاح فرآیند درگاه ملی مجوزها برای این تاسیسات گردشگری خواهیم بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۱/۰۲